Geoposicionament, geomàrqueting i els beneficis per les empreses

El mes passat es va publicar Socionomía, un interessant llibre de Dolors Reig que parla d’internet, xarxes socials i societat del coneixement en tant que nova revolució social. Un dels principals missatges de l’obra és que les ‘xarxes sociables’ (com ella les anomena) no ens estan aïllant cada vegada més, com alguns defensen, sinó que “són entorns que ens permeten recuperar una sociabilitat innata que altres mitjans havíen anul·lat“.

Però, al contrari del que deia aquell, no escric aquest post per parlar del llibre (entre altres raons perquè encara l’estic llegint). Del que vull parlar és de geoposicionament i geomàrqueting, i de com aquestes eines ofereixen grans oportunitats a empreses i negocis, tant a l’hora de difondre els seus establiments com a la de captar nous clients i fidelitzar els que ja tenen.

Imagen de http://www.global.es/blog/geoposicionamiento/

Un exemple pràctic de l’ús del geomàrqueting és la situació en què em vaig trobar dissabte. Tenia la intenció de comprar un llibre, i em trobava a la mateixa distància de dos centres comercials amb una llibreria cadascun d’ells. Com que no sóc client habitual de cap de les dues, les possibilitats estaven repartides al 50%. Així doncs, a quina anar-hi?

Per resoldre el dubte em vaig connectar a Foursquare  i vaig buscar els dos centres en aquesta xarxa social de geoposicionament. Si en algun d’ells hagués estat activa alguna de les promocions que es poden engegar a través d’aquesta xarxa el meu dubte hauria quedat resolt instantàniament. I quines són aquestes possibles promocions? Doncs, per exemple, que si vas al seu establiment i fas check-in i una compra per un import mínim et conviden a un cafè, o et regalen un punt de llibre, o et donen un val de descompte per l’adquisició d’altres articles per a una propera compra, o qualsevol altre incentiu.

Si aquest hagués estat el cas és gairebé segur que la probabilitat d’escollir una llibreria o una altre ja no hauria estat fifty-fifty, sinó 99% per una i un 1% per l’altre.

Beneficis del geomàrqueting pels negocis i les empreses

I què hagués guanyat l’establiment fent això? Doncs, d’entrada, una venda, que hauria estat acompanyada d’un client molt content que, a sobre, els hauria fet publicitat a canvi d’un cafè, ja que quan fas check-in, el que estàs fent és indicar que et trobes en un lloc determinat, estàs compartint que vas a aquell establiment. El més probable, a més, és que acompanyis aquesta informació en forma de comentari. I, si el resultat de la teva experiència de compra és que has quedat satisfet, el que estàs fent és recomanar aquell establiment.

En el meu cas, es tractava d’una llibreria. Però imagineu-vos les possibilitats per a negocis com poden ser els restaurants, una botiga de roba, una sabateria, una bolera, un parc d’atraccions… fins i tot una farmàcia se’n pot beneficiar d’una campanya de geomàrqueting.

Com? En parlaré un altre dia.

 

Anuncis

One thought on “Geoposicionament, geomàrqueting i els beneficis per les empreses

  1. Retroenllaç: IEBS, Màrqueting Digital i Social Media « Estació Digital

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s