Facebook surt a borsa

Foto: www.mexico.cnn.com

Facebook, la principal xarxa social del planeta amb prop de 900 milions d’usuaris, va obrir la sessió del Nasdaq sortint a borsa per 82.000 milions d’euros. D’aquest moviment empresarial ja feia temps que es venia parlant, i a partir d’ara encara se’n parlarà més. L’evolució de Facebook en els mercats serà observada amb lupa, i els analistes no deixaran d’expressar la seva opinió ja sigui en els mitjans tradicionals com en els virtuals.

És una evidència que Facebook ha estat un dels productes nascuts a l’empara de la Web 2.0 amb unes repecusions socials que no es poden ignorar. Ha estat el buc insígnia d’una revolució i una transformació que ha permès visualitzar canvis en l’àmbit de les relacions personals, però també en el de les relacions de les empreses i marques amb els seus clients i potencials usuaris. De fet, les empreses que han entès que les regles del joc han canviat, i que han estat capaces d’adaptar-se al nou medi seran les que acabaran sobrevivint en un entorn econòmic tan competitiu. Qui no prengui consciència de la importància de ser present a internet ho acabarà pagant. I, per això, no basta amb disposar d’una pàgina web i un perfil a Facebook, sinó elaborar una estratègia clara i definida i una planificació profunda per aprofitar totes les potencialitats de la xarxa.

 

Deixant al marge qüestions relatives a l’estructura de la pròpia eina, i del fet que, per a molts, els perfils personals s’acaben omplint de continguts que poc o gens ens interessen (és un dels desavantatges, que passat un temps acabes tenint 400 amics i la informació que hi circula es fa incontrolable. Per això, cada vegada més gent opta per limitar-se a altres xarxes com Google +), m’agradaria destacar el gran simbolisme de la fotografia que omple la portada de la majoria dels diaris d’avui: la de Marck Zuckerberg, un jovenet amb suadora, sent el protagonista del dia a Wall Street.

La foto de Wall Street, plena de brookers i taurons de les finances i els negocis envoltant descriu clarament els canvis que s’estan produint. Una perfecta expressió que la Web 2.0 ha permès que el talent y la capacitat d’innovació trobin canals per sortir a la llum. Internet s’ha convertit en un altaveu que facilita que les idees i els projectes arribin de manera gairebé immediata a qualsevol part del món.

Es tracta, en definitiva, d’una imatge ben il·lustrativa del canvi de model, i de que els fonaments piramidals en que fins ara ens havíem de moure comencen a desfer-se a favor d’un escenari horitzontal.

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s